معرفی نشریه
اهداف و چشم انداز
تحریریه و هیئت داوری
فرایند پذیرش مقاله
محورهای نشریه
پرسش های متداول
راهنمای نویسندگان
تعرفه انتشار مقاله
داوری زودهنگام
تاریخ های مهم
اعتبار و مجوزات رسمی نشریه
مزایای انتشار مقاله در نشریه
اطلاعات تماس با ما
درباره نشریه داوران |
آرشیو چکیده مهم ترین رسالت آموزش و پرورش، آمادهسازی کودکان و نوجوانان برای ورود موفق به جامعه است. محیط آموزشی به عنوان اولین اجتماعی که کودک بدان پای میگذارد میتواند نقش موثری در هویتیابی و جامعهپذیری دانشآموزان ایفا کند. دانشآموز میتواند در جامعۀ کوچک مدرسه کفایتهای اجتماعی لازم برای حضور در جامعۀ بزرگتر را بدست آورد. مطالعات بسیاری بر ناتوانی روشهای تدریس کنونی در آمادهسازی دانشآموزان برای حضور موثر در جامعه اشاره دارند و روشهای تدریس نوین و فعال را جایگزینی اثربخش برای تقویت مهارتهای اجتماعی دانشآموزان میدانند. روشهای تدریس نوین امکان حضور فعال دانشآموز در جریان کلاس را فراهم نموده، به او امکان نقشیابی در جمع کلاسی را میدهند و در رشد شخصیت وی موثرند. از آنجا که فرآیند آموزش در محیط آموزشی صورت میپذیرد، ساختمان مدرسه نیز در اجرای موفق روشهای تدریس نوین اثرگذار است. در هر یک از روشهای تدریس نوین، انتظار میرود روند مشخصی در کلاس طی شود و ارتباط موثری میان دانشآموزان و معلم ایجاد شود. این روند آموزشی و ارتباط انسانی، چیدمان کلاسی خاصی را میطلبد و با طراحی مناسب مبلمان کلاسی میتوان کلاس را برای اجرای هر کدام از روشهای تدریس نوین آماده کرد. لذا هدف از تحقیق حاضر دستیابی به چیدمان مناسب برای فضاهای داخلی مدارس بوده است که بتواند با کنار هم قرار دادن چندین رویکرد آموزشی نوین، ابعاد مختلف کفایت اجتماعی را در دانشآموزان رشد دهد. بدین صورت ابتدا به مفهوم کفایت اجتماعی و ابعاد آن پرداخته شده است و سپس با معرفی سبکهای تدریس نوین، ارتباط بین سبک تدریس و رشد کفایت اجتماعی دانشآموزان بررسی شده است و در پایان چیدمانهای مناسب فضای داخلی مدرسه با ذکر نمونه معرفی شدهاند. کلمات کلیدی چیدمان کلاس درس، کفایت اجتماعی، روشهای تدریس نوین، آموزش ترکیبی، یادگیری مشارکتی. موضوع معماری آمار بازدید تعداد بازدید از مقاله: 215 تعداد دانلود فایل : 30 |
Journal of ArchitectureManagment Special journals,research
|
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . ||| طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 6.1