معرفی نشریه
اهداف و چشم انداز
تحریریه و هیئت داوری
فرایند پذیرش مقاله
محورهای نشریه
پرسش های متداول
راهنمای نویسندگان
تعرفه انتشار مقاله
داوری زودهنگام
تاریخ های مهم
اعتبار و مجوزات رسمی نشریه
مزایای انتشار مقاله در نشریه
اطلاعات تماس با ما
درباره نشریه داوران |
آرشیو چکیده سانحه دیدگان سوانح طبیعی همچون زلزله، همواره پس از وقوع حادثه فارغ از صدمات جسمانی، دچار آسیبهای روحی و روانی اجتنابناپذیری میشوند که این آسیبها میتواند فعالیتها و افکار آنان را مختل کرده و توانایی انجام کارهای روزانه را نیز، از آنان صلب نماید. پنجمین دوره از کارگاه مسابقات قوامالدین شیرازی که در سال 1397- 1398 برگزار شد، ایجاد اسباب معماری جهت کمک به حال روحی این حادثه دیدگان را در قالب یک فضای بازی، مورد هدف قرار داد. 8 گروه از گروههای طراحی به مرحله اجرا راه یافتند. گروه آسا (یکی از این 8 گروه) با پروژه «بندیلک»، توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب و تعاملات اجتماعی متنوعی را ایجاد نماید؛ از این رو، این پروژه مورد تقدیر هیئت داوران واقع گردید. در این پژوهش، به بررسی پروسه ساختاری، سلسله مراتب طراحی و اجرای پروژه بندیلک پرداخته شده است تا همگان، با این پروژه بیشتر آشنا شوند و طراحان، معماران و سایر گروههای درگیر با طراحی فضاهای شهری (همچون فضاهای بازی)، به ایدههای شکلدهنده بندیلک پی ببرند. روش تحقیق بهکار گرفته شده در این پژوهش، از نوع کیفی میباشد. روش جمعآوری اطلاعات به صورت میدانی و مطالعات کتابخانهای و ابزار پژوهش در قسمت میدانی شامل مشاهده و عکسبرداری و در قسمت مبانی نظری شامل کتب، مقالات و سایتهای مرتبط با موضوع بودهاند. نتایج حاکی از آنند که بندیلک با ایدههای بومی و ایرانی –اسلامی خود، فضایی بدیع و کاملاً انعطافپذیر را خلق نموده است و با توجه به روانشناسی پس از حادثه، توانسته حرکت زلزله را در ذهن مخاطب تداعی نماید. قلاب ذهنی، سادگی و عدم قطعیت حاکم بر پروژه نیز، از کلیدواژههای توصیفگر این فضا میباشند. کلمات کلیدی بندیلک، ایده، روند طراحی، طناب، مسابقه قوامالدین شیرازی، بازی. موضوع معماری آمار بازدید تعداد بازدید از مقاله: 200 تعداد دانلود فایل : 31 |
Journal of ArchitectureManagment Special journals,research
|
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . ||| طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 6.1