معرفی نشریه
اهداف و چشم انداز
تحریریه و هیئت داوری
فرایند پذیرش مقاله
محورهای نشریه
پرسش های متداول
راهنمای نویسندگان
تعرفه انتشار مقاله
داوری زودهنگام
تاریخ های مهم
اعتبار و مجوزات رسمی نشریه
مزایای انتشار مقاله در نشریه
اطلاعات تماس با ما
درباره نشریه داوران |
آرشیو چکیده با رشد روز افزون جمعيت شهری و توسعه فزاینده شهرها، ضرورت ایجاد مراکز خدمات عمومی جدید و تعيين مکان بهينه این مراکز، به شيوه ای که همه شهروندان به نحو مؤثر و عادلانه از آن بهره مند شوند ،آشکارتر شده است. کلان شهرشیراز، به دليل افزایش شتابان جمعيت و توسعه افسار گسيخته ی خود و همچنين به موازات توليد روزافزون خودروها وانواع وسایل نقليه در این کلانشهر، با مسأله کمبود مکان های مناسب برای پارک ایمن خودروها و عدم تطابق تعداد پارکینگ های عمومی با سرانه جمعیت درمناطق پرتردد مواجه می باشد. یکی از رویکرد ها و راه کارهای حل معضل ترافيک، مکانيابی بهينه پارکينگ های عمومی می باشد. در این مقاله با در نظر گرفتن پارامترهایی همچون: مراکز جاذب سفر، شبکه های دسترسی و معابر شهری، گره های ترافيکی و... به بررسی و ارزیابی مکانيابی پارکينگ طبقاتی در شهر شیراز اقدام شده است. سپس مصاحبه ای درخصوص تعیین درصد اهمیت معيارهاي مؤثر در مكان يابي پاركينگ تهيه شده و پس از اعمال اوزان نهایی بدست آمده از مدل تحلیل سلسله مراتبی (AHP) ، سایت های بهينه جهت مکان يابی پارکينگ های طبقاتی در شیراز تعيين گردید. .در نهایت با توجه به یافته های پژوهش ، پيشنهاداتی برای برون رفت از مشکلات جاری ارائه گردید. نتايج کلی تحقيق نشان مي دهد كه با توجه به اطلاعات و اوزان بدست آمده و تحلیل وزن ها از طریق AHP کدام مکان جهت استقرار پارکینگ عمومی مناسب است. کلمات کلیدی مكان يابي، پاركينگ هاي طبقاتی، مدل تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، شیراز موضوع شهرسازی آمار بازدید تعداد بازدید از مقاله: 233 تعداد دانلود فایل : 33 |
Journal of ArchitectureManagment Special journals,research
|
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . ||| طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 6.1