معرفی نشریه
اهداف و چشم انداز
تحریریه و هیئت داوری
فرایند پذیرش مقاله
محورهای نشریه
پرسش های متداول
راهنمای نویسندگان
تعرفه انتشار مقاله
داوری زودهنگام
تاریخ های مهم
اعتبار و مجوزات رسمی نشریه
مزایای انتشار مقاله در نشریه
اطلاعات تماس با ما
درباره نشریه داوران |
چکیده طراحی فضاهای آموزشی از آن جهت که به عنوان یکی از کاربریهای مورد استفاده مداوم است، هم از نظر معماری و هم از نظر سازه، بسیار حائز اهمیت میباشد. پژوهشگران اصول مهمی را به صورت پراکنده برای طراحی این گونه کاربریها معرفی کردهاند که رعایت آنها، میتواند اماکن مطلوب و متناسبی را از لحاظ کیفیت فضایی به وجود آورد. پژوهش حاضر با هدف ارائه اصول کلی و جامع به منظور بررسی کیفیت فضایی در محیطهای آموزشی و بررسی کیفیت فضایی چند مدرسه موجود انجام شده است. ابتدا اصول کلی با روش گردآوری مطالعات کتابخانهای با کمک مدارک مرتبط در این حیطه، جمعبندی شدهاند و پس از آن، ده مدرسه طراحی شده در شهر شیراز به صورت نمونهگیری احتمالی از نوع خوشهای از نواحی یک و سه آموزش و پرورش این شهر انتخاب شده و با روش ترکیبی (توصیفی- تحلیلی و نمونه موردی) به صورت میدانی از طریق مشاهده فردی مورد بررسی قرار گرفتهاند تا مشخص شود که طراح یا طراحان این کاربریها بیشتر به کدامیک از این اصول توجه نمودهاند. نتایج حاکی از آن بود که طراح یا طراحان، بیشتر به خوانایی و نفوذپذیری فضاها توجه نمودهاند و نسبت به دیگر شاخصهای طراحی، بیتوجه یا کم توجه بودهاند. کلمات کلیدی طراحی، فضاهای آموزشی، کیفیت فضا، خوانایی، نفوذپذیری. موضوع معماری آمار بازدید تعداد بازدید از مقاله: 189 تعداد دانلود فایل : 32 |
Journal of ArchitectureManagment Special journals,research
|
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . ||| طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 6.1