معرفی نشریه
اهداف و چشم انداز
تحریریه و هیئت داوری
فرایند پذیرش مقاله
محورهای نشریه
پرسش های متداول
راهنمای نویسندگان
تعرفه انتشار مقاله
داوری زودهنگام
تاریخ های مهم
اعتبار و مجوزات رسمی نشریه
مزایای انتشار مقاله در نشریه
اطلاعات تماس با ما
درباره نشریه داوران |
چکیده این نوشتار به طور خاص، با توجه به وضعیت کالبدی نمونه مورد مطالعه (دانشگاه جاوید جیرفت)، به برّرسی فرضیه ای مبنی بر تأثیر عناصر طبیعی گیاهی در کلاس های درس بر میزان اضطراب حالتی دانشجویان و یافتن نحوه همبستگی این عامل محیطی کلاس ها با اضطراب دانشجویان حاضر در آن ها پرداخته است. روش تحقيق، توصیفی تحلیلی، از نوع کمّی، و بر پایه پژوهش موردی بود؛ که طی آن، توسط پرسش نامه اضطراب اسپیلبرگر، از 196 دانشجو که از دو تیپ کلاس، یکی فاقد عناصر طبیعی گیاهی و دیگری دارای میزان مطلوبی گیاه، استفاده می کردند، در خصوص میزان اضطراب حالتی آنها در کلاس، نظرسنجی شده است. پايايي پرسش نامه اضطراب با استفاده از روش آلفای کرونباخ، 865/0 به دست آمد که نشان از همساني دروني و پايايي مناسب داشت. داده¬ها پس از جمع¬آوري، با استفاده از نرم افزار آماري SPSS -22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در ارتباط با رابطه بين ميزان اضطراب صفتی و حالتی دانشجویان با میزان عناصر طبیعی گیاهی در کلاس، به ترتیب، ضرایب همبستگي 180/0- و 639/0- به دست آمد که به ترتیب در سطح 5% و 1% معنی¬دار بوده است. لذا نتایج حاکی از آن است که با اطمينان 95%، میزان عناصر طبیعی گیاهی کلاس، قادر به پیش بینی اضطراب صفتی و حالتی دانشجویان می باشد. برای اضطراب صفتی، معادله رگرسيونی به شكل "Y=995/49 - 567/0X" مشخص شد. X: متغير میزان عناصر طبیعی گیاهی کلاس، و Y: اضطراب صفتی. برای اضطراب حالتی نیز معادله رگرسيونی به شكل "Y=122/71 - 270/2X" مشخص گردید. ضريب متغير مستقل میزان عناصر طبیعی گیاهی کلاس در معادله های رگرسيونی منفی بود؛ بنابراين با افزايش میزان عناصر طبیعی گیاهی کلاس، ميزان اضطراب صفتی و حالتی دانشجویان کاهش میيابد. کلمات کلیدی عناصر طبیعی گیاهی، اضطراب صفتی و حالتی، روانشناسی محیط، پرسش نامه اسپیلبرگر. موضوع معماری آمار بازدید تعداد بازدید از مقاله: 123 تعداد دانلود فایل : 33 |
Journal of ArchitectureManagment Special journals,research
|
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . ||| طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 6.1