معرفی نشریه
اهداف و چشم انداز
تحریریه و هیئت داوری
فرایند پذیرش مقاله
محورهای نشریه
پرسش های متداول
راهنمای نویسندگان
تعرفه انتشار مقاله
داوری زودهنگام
تاریخ های مهم
اعتبار و مجوزات رسمی نشریه
مزایای انتشار مقاله در نشریه
اطلاعات تماس با ما
درباره نشریه داوران |
چکیده امروزه مراکز خرید مدرن و مالها، به عنوان بخشی از زندگی روزمره جامعه اساساً با مصرف تعریف میشوند: هم مصرف کالاهایی که درون آنها عرضه میشود و هم مصرف خود مکان. به گفته لوفور، چرخشی تاریخی در سرمایهداری رخ داده است. دیگر تولید، صرفاً در فضا رخ نمیدهد، بلکه به جای آن حالا فضا خود در و به واسطه فرایند پیشرفت سرمایهدارانه تولید و مصرف می شود. لذا امروزه نیاز به واکاوی عمیق در رابطه با عوامل مؤثر بر وضعیت پیش آمده در دنیای مدرن است. از جمله نظریهی مرتبط با این زمینه که منجر به تحلیل عمیق مسئله می شود نظریه تریالکتیک لوفر می باشد. لذا در پژوهش حاضر از منظر نظریه تریالکتیک لوفر به موضوع پرداخته شده است و هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تبیین تریالکتیک لوفر و بنیان های آن (مصرف فضایی) طبق مصرف فرهنگی در مراکز خرید مدرن است. روش تحقیق مبتنی بر تحلیل محتوای کیفی و استدلال منطقی است. روش گردآوری اطلاعات براساس مطالعات کتابخانه ای – اسنادی می باشد. یافته های تحقیق بیانگر آن است که مصرف خود فضای مراکز خرید براساس عمل فضایی به همراه بازنمایی فضایی به فضای بازنمایی یا فضای زیسته براساس تریالکتیک لوفر ختم میشود و منجر به استفاده بیشتر توسط شهروندان و در نتیجه بازتولید فضایی می شود که افزایش مراکز خرید و مال ها را در سطح شهرها در پی خواهد داشت، فلذا نیاز هست مسئولان و مدیران شهری آگاهانه به منظور جلوگیری از ترویج مصرف گرایی تا حد ممکن با برنامه ریزی درست مراکز خرید را درسطح شهر متناسب با نیازهای شهروندان در نظر بگیرند. کلمات کلیدی مصرف، مصرف فرهنگی، مراکز خرید، دیالکتیک لوفر موضوع معماری آمار بازدید تعداد بازدید از مقاله: 53 تعداد دانلود فایل : 32 |
Journal of ArchitectureManagment Special journals,research
|
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . ||| طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 6.1