معرفی نشریه
اهداف و چشم انداز
تحریریه و هیئت داوری
فرایند پذیرش مقاله
محورهای نشریه
پرسش های متداول
راهنمای نویسندگان
تعرفه انتشار مقاله
داوری زودهنگام
تاریخ های مهم
اعتبار و مجوزات رسمی نشریه
مزایای انتشار مقاله در نشریه
اطلاعات تماس با ما
درباره نشریه داوران |
چکیده دوران دانشآموزی یکی از دوران مهم زندگی هر انسانی است که در آن یادگیری صورت میگیرد و فضای آموزشی نیازمند محیطی است که با قرارگیری دانش آموز در این محیط و با تاثیر محیط بر ذهن فراگیر، یادگیری دروس ارتقاء یابد. بنابراین امر یادگیری و ارتقاء آن نیازمند بستر مناسبی است که عوامل مؤثر بر یادگیری در آن بستر فراهم شده باشد. هدف از این پژوهش ارزیابی وجود فضای سبز از دید دانشآموزان در فضای داخلی و خارجی کلاس درس و تاثیر آن بر یادگیری آنان میباشد.. روش انجام پژوهش کیفی و توصیفی- تحلیلی، از طریق مطالعات کتابخانهای، همچین تهیه و ایجاد پرسشنامه میباشد که از طریق تحلیل پرسشنامههای دانشآموزان هنرستان دخترانه کتابچی کاشان، میزان انگیزه به منظور مطالعه و انجام دروس عملی آنها در فضای سبز سنجیده شده و با توجه به علاقه آنها جهت شکوفا شدن ارتقاء یادگیری در مدارس میتوان فضای باز را مانند فضای بسته کلاس و کارگاه دروس عملی تلقی نمود تا از امکانات محیط بهره ببرند. و همچنین با ایجاد ارتباط بصری یا ملموس آنها با فضای سبز نتایجی به دست آمده که نشان میدهد از دید فراگیران، در کلاسهایی که با فضای سبز ارتباط دارند میزان انگیزه آنها به فراگیری دروس بیشتر شده و کلاس به محیط بانشاطتری تبدیل شده است. کلمات کلیدی بهداشت روان١، منظر و سلامت٢، چشم اندازه شفا بخش٣، شفا بخشی باغ ایرانی٤ موضوع معماری آمار بازدید تعداد بازدید از مقاله: 41 تعداد دانلود فایل : 45 |
Journal of ArchitectureManagment Special journals,research
|
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . ||| طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 6.1